Co zrobić aby schudnąć? Proste sposoby

Każda z nas chce być posiadaczką szczupłej i zgrabnej figury, a gdy jej się nie ma, wówczas szuka się sposobów na to, by ją mieć. Zazwyczaj oczekuje się przy tym szybkich efektów, najlepiej przy minimalnym wysiłku. Niestety to wcale takie proste nie jest. Co zrobić, aby schudnąć? Jak się za to zabrać?

Jak skutecznie schudnąć?

Zdecydowanie temat odchudzania jest jednym z najpopularniejszych. Moda na fit trwa, a to sprawia, że codziennie jesteśmy bombardowani reklamami i pomysłami na to, jak mieć szczupłą sylwetkę szybko i bez wysiłku. Niestety sytuacja jest bardziej skomplikowana, niż mogłoby się wydawać, ponieważ w parze z rzucaniem kilogramów, powinny iść także względy zdrowotne. Oznacza to, że odchudzać trzeba się z głową i tak, by sobie dodatkowo nie zaszkodzić. Wałkuje się to wciąż i wciąż, ale warto przypomnieć jeszcze raz – żeby schudnąć, potrzebna jest zdrowa dieta, ruch oraz czas!

Ile jeść, żeby schudnąć?

Jedną z popularniejszych diet jest ta eliminacyjna, która zazwyczaj traktowana jest w ten sposób, że wyrzuca się większość produktów spożywczych, uznając, że tak będzie najlepiej. To błąd! Owszem, żeby schudnąć, należy jeść mniej, ale powinno się to mieścić w granicach naszych zapotrzebowań kalorycznych, które są nam niezbędne do życia. Oczywiście należy zwrócić uwagę ilość pokarmów w ciągu dnia. Jeżeli uznamy, że jest ich za dużo, sposoby na to, jak ograniczyć porcje posiłków wymienia poradnik w serwisie jejzdrowie.pl. Zdecydowanie lepiej będzie, jeżeli zacznie się jeść mniej, ale za to częściej. Mówi się, że podstawą jest tutaj 5 posiłków w ciągu dnia.

Jak planować posiłki?

Żeby odchudzanie było skuteczne, należy także dokładnie planować swoje posiłki. W ten sposób będzie się wiedziało z wyprzedzeniem, co zje się następnego dnia i można się do tego przygotować. Warto gotować wcześniej, przyrządzając listę potraw nawet na cały tydzień. Poza tym, dzięki temu uniknie się sytuacji, w których zacznie się podjadać na mieście i zniknie wymówka braku obiadu w domu. Idąc do pracy, dobrze szykować sobie wcześniej posiłki. Rób listy zakupów, zastanów się nad tym, co chcesz jeść, a potem po prostu to zrób.

Co jeść, żeby schudnąć?

Przede wszystkim należy skupić się na jakości jedzenia, które się spożywa. Podstawą będzie tutaj unikanie fast foodów, słodkich przekąsek i napoi, a także podjadania między posiłkami i sięgania po przetworzoną żywność. Przygotowując śniadanie, obiad czy kolację, najlepiej sięgać po produkty zdrowe i pełnowartościowe. Jednym z najczęstszych powodów przybierania na wadze są złe nawyki żywieniowe, oparte na wysokiej kaloryczności, a także nieregularne spożywanie posiłków i podjadanie między nimi. Sięganie po puste kalorie sprawia, że szybko się sycimy, ale równie szybko znów stajemy się głodni.

Ćwiczenia na odchudzanie

Zdrowa żywność, jedzona w określonej ilości i o ustalonych porach dnia to nie wszystko. Ważnym aspektem wspomagającym odchudzanie jest także wysiłek fizyczny, którego należy się podjąć. Nie trzeba od razu zapisywać się na siłownie, ale warto więcej się ruszać – zamiast jechać samochodem, wybrać rower albo spacer. Warto zaprzyjaźnić się też z basenem, ale ćwiczenia można również wykonywać w domu. W sieci nie brakuje podpowiedzi i filmików instruktażowych i warto z nich korzystać. Wystarczy kilkanaście minut dziennie.

Ile czasy trwa odchudzanie?

Jeżeli chcesz zrzucić zbędne kilogramy i wypracować sylwetkę w kilka dni – zapomnij o tym. Nie da się. Odchudzanie to proces długotrwały i może ciągnąć się nie tylko tygodniami, ale i miesiącami, w zależności od danego przypadku. Wszystkie reklamy typu „diety cud” czy „schudnij 5 kilo w 3 dni” wyrzuć od razu do kosza. Po pierwsze takiego efektu raczej się nie osiągnie od razu, a po drugie jest to bardzo niezdrowe.

Najczęściej opiera się na to bardzo restrykcyjnych założeniach, które po prostu mogą wyniszczać organizm. W dodatku uzyskany efekt nie będzie długotrwały i powrót do starej wagi jest niemal pewny. Nie ma co ryzykować swoim zdrowiem i postawić na cierpliwość. Poza tym pilnując swojej diety i wdrażając zdrowe nawyki, w ten sposób osiągamy coś, co może utrzymać się przez długie lata i będzie służyć ogólnej poprawie naszego stylu życia.

Views:
204
Article Categories:
Odchudzanie

Dodaj komentarz