Zielona fasolka szparagowa w zdrowej diecie

Zielona fasolka szparagowa ma wielu zwolenników. Nic w tym dziwnego, gdyż to warzywo świetnie smakuje, a przepisy na pyszne dania z jego udziałem zaskakują swą różnorodnością. Fasolka ta może nas jednocześnie zaskoczyć ogromną ilością składników odżywczych, dzięki którym dieta z jej udziałem może nas skutecznie wspierać w codziennej walce o zdrowie. Co warto wiedzieć na ten temat?

Zielona fasolka szparagowa jest rewelacyjnym źródłem białka oraz kwasu foliowego, będącego ważnym składnikiem diety dla ciężarnych kobiet. W warzywie tym nie brak też błonnika, mającego świetny wpływ na stan naszego przewodu pokarmowego oraz na naszą sylwetkę. Zielona fasolka szparagowa zawiera też wiele witamin, bez których nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Można tu znaleźć wiele witamin z grupy B oraz witaminy: A, C oraz E. Wiadomo, że w zielonej fasolce szparagowej pojawia się też beta-karoten, wiadomo też, że warzywo to stanowi doskonałe źródło wielu minerałów, takich jak potas, cynk, żelazo oraz magnez. Tak wysoka wartość odżywcza sprawia, iż sięganie po to warzywo każdemu z nas przyniesie wiele korzyści. Jakich?

Zdrowa dieta, w której fasolka szparagowa pojawia się regularnie, to cenne wsparcie dla naszego organizmu. Wiadomo, że warzywo to wspiera nasz układ odpornościowy, a dzięki skuteczności w walce z wolnymi rodnikami może odgrywać istotną rolę w profilaktyce chorób nowotworowych. Sięganie po zieloną fasolkę szparagową może też w znacznym stopniu zmniejszyć ryzyko wystąpienia miażdżycy, może nas też uchronić przed problemami ze zbyt wysokim ciśnieniem. Fasolka ta jest jednocześnie cennym wsparciem dla naszego przewodu pokarmowego oraz układu nerwowego, a sięganie po nią zalecane jest też tym osobom, które borykają się z takimi chorobami skóry, jak łuszczyca oraz pokrzywka alergiczna.

Powodów, dla których warto włączyć zieloną fasolkę szparagową do diety, jest wiele, podobnie jak przepisów na pyszne dania z jej udziałem. Bez względu na to, w jaki sposób włączymy to warzywo do swego menu, jedno jest pewne – wyjdzie nam to na zdrowie.

Views:
259
Article Categories:
Kuchnia

Dodaj komentarz